söndag 1 augusti 2010

Släktträff

Igår var jag och Tobbe på släktträff och 60-års firande i Stockholm. Det var på min pappas sida och de hade bestämt detta tidigare, innan han gick bort, och bestämde att genomföra det ändå fast han hade gått bort dagen innan.

Träffade mina äldre halvsyskon Lena och Antti. Anttis två söner (träffade jag när de var små) med respektive och deras barn, som jag inte träffat tidigare. Sen var det en del andra bekanta till Lena som firade sin 60-års dag samtidigt.

En väldigt trevlig dag ute vid Lenas koloniområde, för hon hade hyrt klubbhuset. I stugan hade vi inte fått plats alla. Allt var perfekt, vädret, maten och sällskapet.

Jag ville vara kvar lite längre, så Tobbe passade på att hälsa på Emelie, Andreas och Anton, för de bor inte långt ifrån koloniområdet, i några timmar.

Vi hade hund- och kattvakt hemma av grannen och behövde inte tänka på att skynda oss hem. Hon hade gett alla mat och rastat hundarna ett par gånger, så det gick ingen nöd på dom, även om de var otroligt glada när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar