onsdag 4 augusti 2010

Vilken dag


Är helt slut nu för den här dagen har varit tuff, med alldeles för mycket för mig.

Först i morse så ringde väckarklockan, för vi skulle lämna min bil på verkstaden tidigt. Sen hem och förbereda det sista inför mötet med Kommunen idag, vilket kändes bra efteråt och de hade avsatt en hel timme till oss. Men givetvis fick vi inga svar, utan de kommer fortsätta diskutera och höra av sig till oss inom två veckor.

Släpade på myntkassen (Djurhemmets insamlade bössor ger mycket mynt) för tredje gången till banken, för att växla in dem. Men även den här gången var myntapparaten ur funktion och de kan inte ta emot mynt inne på banken, för jag frågade. Mynt är väldigt tungt, i alla fall om det är mycket och det är det den här gången.

Sen inhandling, för kattungematen var slut och lite annat behövde också fyllas på. Och så snabbt hem för lunch. Och sen var det soffan och eftermiddagsvila tills Tobbe väckte mig med eftermiddagskaffe.

Bilverkstaden ringde och bilen var klar så långt som de ansåg att det var värt att fixa, men de hade hittat massor av andra fel som de tyckte blev för kostsamma. Min bil är inte värd dessa reparationer, så det blir till att sälja den här och leta efter en ny sen. Men en tur dit blev det för att hämta bilen och betala det de fixat.

En kort stund hemma och sen iväg till djurhemmet för att ha kvällsöppet. Innan jag kom så hade en katt sålts och en blev tingad, så det var bra utdelning för den här dagen. Hade kameran med mig och tog lite bilder och bilden ovan är från Lillstugan där vi har kattungar som ännu inte går att tinga, men borde komma ut på hemsidan nästa vecka.

Och nu när jag kommit hem så har jag fått lite i magen och sitter här och vilar och funderar om jag ska lägga mig på soffan och titta på något meningslöst på TV, för något annat orkar jag nog inte koncentrera mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar