onsdag 11 augusti 2010

Stålande dag


Solen skiner och det är lätt kyligt ute och jag mår fint. Kan det vara bättre? Det här är mitt favoritväder och det spritter i kroppen efter aktiviteter. Så här vill jag inte sitta så länge till, utan jag vill ut. Funderar på om jag skulle sätta igång att trimma Nancy, vilket verkligen är på tiden. Hon ser väldigt vildvuxen ut nu med luggen långt ner över ögonen.

På eftermiddagen ska jag till djurhemmet och ha öppet för försäljning. Vi får hoppa in lite extra för att hålla ekonomin, när personalen är sjuk. Så jag har erbjudit mig att vara där mellan kl. 15-19 idag. Men jag behöver inte städa eller tömma lådor, för det kommer en volontär som gör det. Det är lite svårt att täcka våra öppettider med volontärer, för de kan inte datorn och vårt journalprogram, även om det är enkelt att använda om det kommer någon som vill köpa en katt.

Idag ska jag ha med mig Diva till djurhemmet, för hennes nya matte kommer dit och hämtar henne. Idag är det dags för henne att flytta till sitt nya hem. Det är Diva på bilden ovan.

2 kommentarer:

  1. Hon är ju ocksa jättesöt lilla Diva. Förstar att nagon föll snabbt för henne :)
    Du har fatt en award av mig. Kika in far du se :)

    SvaraRadera
  2. vad ståtlig och fin hon är på bilden:)

    SvaraRadera