tisdag 31 augusti 2010

Längtar efter......


....lugn och ro igen, för nu har det blivit lite mycket igen. Igår sjukgymnasten, sen bokföring och idag på förmiddagen träffade jag ena revisorn för att gå igenom kassorna. Nu ska jag sätta mig och förbereda inför styrelsemötet ikväll. Har lite svårt med att det blir en hel del flera dagar på raken och behöver ha vilotider därmellan. Men snart blir det lugnare, för i morgon har jag bara kvällsöppet på djurhemmet och sen är det vila resten av veckan.

Trodde jag skulle få hem tre moderslösa kattungar idag. Men det visade sig att de nös lite och då törs vi inte ta in dem bland mina friska kattungar. Så de får stanna ett par dagar i karantänen först och personalen får ha koll på hur de utvecklas.

Tobbe håller på att fixa fogarna i badrummet. Eftersom vi var klantiga och valde vita fogar, så blir de lätt smutsiga och svårt att hålla rena. Nu har han köpt ett medel som han kan stryka på, efter att han skrapat bort det smutsiga och detta ska lägga sig som en beläggning och vara smutsavvisande. Hoppas verklgen det här fungerar, så vi kan ha ett badrum som ser fräscht ut.

1 kommentar:

  1. Det är ett helsike med vita fogar. Jag tog gráa, mkt bättre :) (Haller tummarna att dina kroppsliga problem fortsätter att bli bättre med sjukgymnasten)Kram fran Eva

    SvaraRadera