söndag 8 augusti 2010

Svampskogen

En tur i svampskogen blev det mitt på dagen idag med grannarna. Tobbe och jag gick vilse, men det är ingen stor skog, så det gör inget. Alltid kommer man fram till någon väg eller hus och det gjorde vi ganska snart. Men när vi var vilse och undrade åt vilket håll vi skulle gå, så stötte vi på det största kantarellställe jag någonsin upplevt med gula kantareller. Givetvis plockade vi dom och nu står Tobbe vid spisen och ska göra en fläskfilegryta med kantareller.....mums....

Kameran tänkte jag inte på att ta med mig, så här är en bild från förra året när vi gick i samma skog. Vissa delar är fint mosstäckt och det är en fröjd att gå där inne. Hundarna var givetvis med oss och var ganska slut när vi kom hem efter två timmar......även vi, eller i alla fall jag.

1 kommentar:

  1. Ahhhhhh, vad jag blir avundsjuk!!!! Smaskens!! Tur att skogen inte är sa stor... Kram Eva

    SvaraRadera