onsdag 18 augusti 2010

Kort semestertripp


Så har vi kommit hem från vår resa till Småland och hälsat på goda vänner, som vi gör varje år. Det är kul att åka bort och väldigt skönt att komma hem. Jag är ingen reseperson och njuter av att vara hemma mest.

Men vi har haft det härligt med god mat och trevligt sällskap. Hundarna och jag passade på att bada, för de har en strandtomt och väldigt skön temperatur var det i vattnet.

Resan ner gick ovanligt bra, för Grim började som vanligt gnälla så fort vi började åka med bilen. Men så fick han en omgång av Teo som tröttnat på hans gnällande och sen var han tyst hela resan. Vi hade plockat med hundburen och ställt i baksätet, ifall det skulle bli mycket bråk där bak, för att kunna placera Grim i den i värsta fall. Men den behövdes inte alls och vi kunde njuta av resan allihop. Normalt brukar Grim gnälla och pipa hela resan, vilket är väldigt tröttsamt. Har försökt träna honom att åka bil och inte förstått vad det beror på att han beter sig så där. Men nu verkar det ha löst sig med att Teo säger ifrån, vilket är underbart för våra öron och nerver.

1 kommentar:

  1. Det är ju toppen som dom bor. Man blir ju lätt avundsjuk. Ulla har fint med sjötomt, men det där ser ännu finare ut. Kul att allt gick bra! Kram

    SvaraRadera