fredag 13 augusti 2010

Å-festen


Ikväll ska vi ner på stan och känna atmosfären på Å-festen. Har fixat en granne som rastar hundarna medan vi är borta, så vi slipper tänka på att passa tider. Det är verkligen skönt att ha så fina grannar som ställer upp när man behöver det.

Har inte haft ork att skriva här de senaste dagarna, för det har varit mycket med kattungeköpare och annat som blivit tvunget att fixas. Nu har i alla fall fyra små flyttat från matrummet till sina nya hem och det är inte lika livligt där inne längre. Vilken skillnad det blir när några försvinner. Fick just veta att det flyttar in två nya moderslösa kattungar i matrummet på måndag. Men de ska vara sociala och runt 12 veckor gamla. De kommer kunna tingas ganska omgående, så fort jag hunnit ta bilder på dem.

Som ni märker så är det mycket kattungar för tillfället som tar upp min tid. Kanske inte det roligaste för er att läsa om, men just nu ser mitt liv ut så här mest. Det tar tid att sköta dem och städa där inne och socialträna de som är lite skygga. Så mycket mer hinner/orkar jag inte göra. Men det är verkligen värt detta slit. För igår när jag skjutsade två av kattungarna till deras nya hem (hon hade inte bil och det hade blivit svårt att ta transportburen på bussen och för dyrt med taxi hit ut)så blev jag överraskad att de var så trygga. De började direkt undersöka sitt nya hem, spinnande. Då får jag bekräftelse på att jag lyckats, speciellt när båda kattugnarna varit vildkattungar och var livrädda i början.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är bade kul och intressant att läsa vad som händer med dom sma Liven. Och gulliga bilder!! Hoppas ni hade kul pa á-festen! Kram

    SvaraRadera