tisdag 24 augusti 2010

Fin begravning

Begravningen var fin och känslosam, som väntat vid ett sånt här tillfälle. Många hade skickat en slant till alzeimersfonden istället för att köpa blommor. Vi begravningskaffet så sjöng en del från kören i den finska föreningen han varit aktiv i. Väldigt fina sånger och bland annat en sång där pappa skrivit texten själv. Det blev en fin stund och jag fick träffa hans tidigare arbetskamrat och fick höra mer om hur pappa var som människa. I för sig var pappa född på samma dag som jag och kanske är det just det som gör oss så lika, men jag kände igen mig i mycket de berättade om honom. Han var en social person, barn och djur älskade honom bl.a. och han hade jobbat inom olika yrken innan han öppnade eget företag inom fastighetsskötsel.

Besviken blev jag på mina blommor som finns till vänster i bild. Jag hade utförligt talat om hur jag ville ha dem och vi skrev ner beställningen i blomsteraffären väldigt tydligt för att det inte skulle kunna missförstås. Ändå saknade den de höga skira blommor som skulle ha blivit en dekoration på den kompakta kudden av blommor. De kan inte få till det som de har på bilderna tydligen och inte fick jag välja vilka blommor jag ville ha heller, bara välja färgskala.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det blev en fin begravning. Att du fick möjlighet att "lära känna" din pappa fran annat hall s a s. Trist med blommorna, men inget att göra at, behall det fina minnet i stället för att reta dig pa det. Varm kram fran mig! Eva

    SvaraRadera