Hua vilken värme vi har. Hade hoppats på regn och åska, som utlovades enligt väderprognosen. Men det måste ha dragit åt annat håll, för här har det inte passerat. För min del räcker det verkligen med den här värmen och jag lider, för jag blir helt passiv och orkar ingenting.
Nu har jag sovit på soffan i vardagsrummet i två nätter och vi har först kört kylaggregatet i flera timmar, för att få lite svalka. I natt sov jag riktigt gott och vaknade pigg och utvilad.
Utomhus hänger växterna och gräsmattan börjar bli brun. Vattning och vattning gäller, men det är bara rabatterna med blommor som får vätska.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar