tisdag 27 juli 2010

Älskar min man


Jag har haft ont i magen av tanken att lilla Bulle skulle flytta till ett hem, där de väljer honom för den långa pälsens skull och inte har förståelse för att han är en udda figur. Sen är det ingen som varit här på besök som fastnat för honom heller, för alla tycker han ser mest dum ut och han söker ingen kontakt heller. Han har aldrig visat att han tycker det är mysigt med kontakt med någon annan än bus med de andra kattungarna.

Idag frågade jag Tobbe om inte Bulle kunde få bli kvar hos oss. Efter en viss övertalning så gick han med på att det och jag blev så glad.....älskar min man, som förstår mina känslor och har tålamod med mig. Tobbe fick hitta på ett namn till honom och det blev Wille vilsen.

Vi bor ju helt underbart för att ha fler katter, för de har stora ytor att röra sig på. Jag lovade dyrt och heligt att fler hundar ska vi inte ha, för det kräver mer av oss och jag vill inte ta in en till i flocken vilket skulle bli problem. Men katter är både billigare och lättare att sköta och mer självgående, även om Wille vilsens päls kräver en hel del skötsel. Jag har tidigare sagt att jag aldrig mer vill ha en långhårig katt, men här väljer jag inte katten för pälsens skull, utan för att han är som han är.

2 kommentarer:

  1. >Ja, det har du all anledning till ocksa, för Tobbe är verkligen en mysig, snäll och omtänksam man med mkt talamod.
    Mig förvanar det inte att Wille blir kvar hos dig, C och H är utflugna och vuxna, hundarna är uppfostrade, katterna självgaende, vem f-n ska Raija ta hand om och göra "folk" av nu da??? En liten Wille vilsen förstas. Kram och jag älskar dig för att du är som du är!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att lille Wille blir kvar :)

    SvaraRadera