Kom på i helgen att jag glömt att min storasyster fyllde 60 år i våras....hua....och inget har hon sagt de gånger vi pratat med varandra i telefon sen dess. Nu är jag inbjuden på sommarfest hos henne på lördag och det är antagligen för att samla ihop släkt och vänner som vill gratulera henne. Jag skäms något förskräckligt att jag inte kom ihåg det och får försöka kompensera med att ge henne en fin present istället. Så idag ska jag runt på stan och kika efter något jag tror kan passa henne.
Mitt minne och jag är inte bästa vänner nu. Fy för att ha ett minne som sviker mig titt som tätt. Speciellt känns det när det är såna här viktiga saker när andra personer är inblandade.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar