Förundras över hur fort tiden går nu för tiden. Sommaren är snart slut och jag tycker inte jag hunnit med alls. Bilden är från i försomras på vår stenmur och nu ser den verkligen tråkig ut med massor av torra växter efter torkan. Vi vattnade bara vissa rabatter, för det är alltid lite oroligt att vattnet i brunnen ska ta slut. Vi har en grävd brunn, så den är inte så djup. När det blir så här varmt en längre tid brukar grundvattnet sjunka och då kanske vi inte har något vatten. Men vi har faktiskt klarat det varje år hittills under de 6 år vi bott här, även om det varit varma somrar.
Idag ska vi ner på stan, för Tobbe ska klippa sig och jag ska passa på att gå runt och byta ut några bössor från Djurskyddet, vi har nere på stan. Sen ska vi leta efter en sommarskjorta till honom, för vi ska på sommarfest på lördag i Stockholm.
Planerar att hinna trimma Nancy idag också, om vädret tillåter det. Just nu regnar det och jag hoppas på uppehåll, för det är skönast att göra det utomhus.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar