torsdag 15 juli 2010

Trädgården törstar


Inte kom det något regn, bara några få droppar som torkade upp lika fort de kom. Nu längtar både jag och trädgården efter en ordentlig regnskur. Även om jag vattnat en hel del, så märker jag att jag tydligen missat vissa växter och en del har nästan dött av torka. Vår trädgård är så pass stor och jag går inte igenom den varje dag. Har försökt samla ömtåligare växter i närheten av huset, för att det ska vara lättare att vattna dem.

Idag ska jag iväg och vaccinera hela gänget i matrummet. Nästa vecka är det planerat att de ska komma ut på hemsidan för att kunna tingas. Men de flyttar inte förrän tidigast om 3 veckor, för de ska först få sin andra vaccination. Rulle och Bulle får vänta ytterligare en vecka innan de kan flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar