torsdag 15 juli 2010

Äntligen regn


Jag njuter för fullt, för regnet kom och svalare luft med den. Hann i för sig vattna rabatter idag, men allt annat törstar i trädgården. Det blev så skön luft, så jag nästan inte hade lust att gå in och inga bromsar som varit envisa sista tiden heller. Det sägs att det är en getingsommar och visst har vi fått ett getingbo i vedboden, men i år har bromsarna varit väldigt elaka och många. De 6 år vi har bott här så har vi nästan inte haft någon broms alls tidigare, men desto fler i år.

Är glad för att vi nu bestämt att ha en tjejfest nästa helg. Jag bjuder några av mina vänner och grannen bjuder några av sina. Våra karlar får förpassas hem till oss, för vi ska tillbringa kvällen på deras inglasade veranda. Mina vänner stannar även över natten i gäststugan, så behöver vi inte tänka på att de ska in till stan mitt i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar