söndag 19 september 2010

Valdagen


Idag gäller det om vi ska behålla den här regeringen eller få de röd/gröna. Själv röstar jag på de senare förstås, för jag förstår inte alliansens människosyn. Och givetvis hoppas jag på att många går och röstar och att vi får tillbaka de röd/gröna vid makten. Jag har bestämt mig för vilket parti jag kommer lägga min röst och det blir samma som förra gången.

Vi har ett förskräckligt växlande väder med sol, blåst, duggregn och även häftiga skurar. Detta väder har hållit i sig hela veckan och lockar inte till så många uteaktiviteter. Så jag har mest hållit mig inomhus. I fredags var vi till grannarna och spelade lite kort och satt för sista gången, för i år, ute på deras veranda. Det var ganska ruggigt och det var en hel del ytterkläder som gällde.

Rulle och Dino flyttade i fredags till sitt nya hem. I morgon flyttar Disa och Ivar. Och äntligen får Wille Vilsen komma ut ur matrummet, vilket ska bli så spännande. Har verkligen längtat länge efter den här stunden, för han är en riktigt gosis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar