Idag ser det ut att bli en lika fin dag som igår, fast det blåser lite mer nu. Solen är framme och får alla höstens färger att framstå från sin bästa sida.
Sov så gott i natt också, eftersom jag låste in Wille i matrummet igen. Men idag behöver jag energi för jag måste göra klart bokföringen och sen har vi styrelsemöte ikväll. Det är i för sig inte mycket kvar att göra, men jag vill vara pigg i huvudet när jag fixar redovisning.
I morse så fick jag en riktig lyckokänsla, för alla mina djur. Det är så fantastiskt att de kommer överens så bra. I natt sov alla djuren inne, för katterna brukar hitta andra ställen att sova på under sommaren. Så i morse var det dags för alla att få lite mat och även lille Kalle i matrummet. Ändå är det inga problem och alla håller sams. Teo visar tydligt att han inte accepterar att Wille kommer i närheten av hans mat, men han gör det på ett bra sätt utan att vara aggresiv. Jag trodde det skulle bli mer problem med Grim, nu när Wille fick komma ut ur matrummet. Men det vara bara några gånger de första dagarna som det ryckte i Grims morrhår när Wille kom lite för nära och jag sa ifrån till honom och nu är det inga problem alls längre. Det är verkligen fantastiskt att tre hundar i olika storlek + fyra katter i olika åldrar kommer så bra överens, även om vårt hus inte är så stort och det blir lite trångt om utrymmet på nätterna när alla vill sova i sovrummet.
Ja det är det verkligen! Bra jobbat!
SvaraRadera