tisdag 14 september 2010

Lugn dag idag också

Måendet är likadant idag som igår med halsont och lite feber, som tur är inte så hög men tillräckligt för att jag ska känna mig mosig och orkeslös. Så jag får lugnt acceptera att det blir en lika lugn dag idag också, som igår.

Som tur är så tar det inte så mycket krafter att gosa och leka med kattungarna. Så en del av tiden tillbringas inne hos dem. Har försökt att klippa klor på dem, men det är inte det lättaste. Wille Vilsen är lättast och ligger nästan still, medan Rulle bråkade en hel del även om jag fick hans klor klippta ändå. Men Dino låter mig inte alls röra hans klor och Ivar försöker jag inte ens. Försökte lyfta Ivar igår, men han blev rädd och fräste. Fast han var tillbaka direkt hos mig och det går lättare att klappa honom nu, även om han inte gillar det.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att halsontet börjat ge sig. Och vilken vacker bild!! Ja, du har det bra du, som bor mitt i skogen nästan, och dessutom har tva svampplockare som gör jobbet :) Liiite avis blir jag allt....även om jag unnar dig den goda svampen förstas. Kram

    SvaraRadera