Idag har Wille fått gå ut för första gången. Han har lite överskottsenergi och välter blomkrukor nu när han inte får gå in till kattungarna och busa. Så jag bestämde mig för att träna honom att bli utekatt, som de andra katterna. Han är ändå snart 4½ månad nu. Så idag har vi varit ute i omgångar och han är helt olik Nelly till sättet. Inte ett dugg rädd, utan sprang ut i gräsmattan direkt. Kameran hade jag med mig för att dokumentera hans första steg ute.
Har även hunnit med två maskiner tvätt, strykning, vikning av tvätt, baka morotsbröd och gjort rent toalådor. Lite annat pyssel som plockande har det också blivit och så skönt att få gå här hemma och skrota, utan att behöva åka iväg någonstans. Höll på att glömma att jag även gjort lite kassörssysslor idag.
Veterinären hade ringt mig när jag sov min skönhetssömn på eftermiddagen. Så jag ringde upp och fick veta att hon ringer mig när hon är färdig med patienten hon var inne hos. Det är nu 3½ timme sen och ännu har inget samtal kommit, men de har i för sig kvällsöppet ikväll. Är så nyfiken på vad hon har att säga, för kanske ser de något på odlingen och vi kan sätta i medicinering snabbt på Kalle. Hoppas givetvis att det inte är ringorm, utan någon annan sorts hudåkomma som går att bota lätt.
Tänk vad spännande Livet maste vara för en liten katt som far upptäcka den stora världen utanför matrummet först och främst och sen ut ur huset t o m!! Det gar nog bra med Wille som blivit sa modig! Kram
SvaraRadera