måndag 4 oktober 2010

Planering för veckan

En paus i strykandet blir det här vid bloggen. Tvättmaskinen är igång och jag håller på att planera veckans matsedel i huvudet. Skönt att komma igång tidigt, för då känner jag att jag uträttat något, när tröttheten hinner ifatt mig. Idag kommer bakmaskinen startas, för jag har planerat köttfärssoppa med färskt bröd. Resten av veckan är inte klar än.

Planering för veckans aktiviteter, för än har jag inte så mycket inbokat och det är en del som jag vill hinna göra, som jag skjutít upp ett tag när jag haft mycket att göra. Födelsedagspresent till Samuel ska inhandlas, för han ska firas på lördag. Lillkillen har blivit en pojke för han fyller 4 år.

Ska ringa ett par samtal till vänner som jag inte hunnit prata med på länge. Det lär bli ganska långa samtal, så jag får dela upp samtalen under veckan. De har ringt har jag sett på nummerupplysaren, men jag har inte haft tid eller ork att ringa tillbaka.

Lite pälsvård för hundarna har jag också tänkt hinna med i veckan. För både Grim och Nancys ögon behöver klippas fram, för de ser ganska buskiga ut. Funderar också på att köra trimmern på Grim, för pälsen börjar bli ganska lång. Boka tid för vaccination ska jag också göra, för alla tre hundarna och Totta och Meja behöver vaccineras. Wille ska ha nästa vaccination i slutet av maj, då han blir 1 år och Nelly fick sin 1-års spruta i början av augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar