måndag 11 oktober 2010

Brrrr.....minusgrader


Det började igår kväll med kylan, så jag fick elda i kaminen. Nu på morgonen när jag vaknade, så var det -1,7 grader kallt ute. Det är frostvitt ute på åkern. Nu är det verkligen dags att plocka fram vinterkläder eller i alla fall varmare höstkläder.

Idag ska jag åka iväg och få en koll på avgasröret på min bil, som är trasigt i ett rör. Vill inte byta ut hela katalysatorn, utan hoppas det går att laga röret bara. Har snart tid till besiktning och ska försöka få bilen i skapligt skick till dess och sen direkt efter det säljer jag den här bilen och köper en annan. Är så trött på alla fel som uppstått sista tiden och har ingen lust att lägga ut mer pengar på den här.

Bestämde mig igår kväll för att ta bort skivorna för nätdörren in till Kalle och Svarten, för de börjar bli deprimerade och äter inget. Inte heller leker de och bara ligger och tittar om jag kommer in på rummet. Så igår bestämde jag mig att låta Wille gå in på rummet och leka med dem en stund och genast blev det fart på Kalle. Om det är så att han har ringorm, så har vi sporer i hela huset ändå. Friska djur brukar inte drabbas och gör de det så är det inte något de dör av. Jag chansar med Wille, för han har antagligen i så fall blivit smittad tidigare. Skulle han få det, så får vi ta det den dagen. Det viktiga är att Kalle och Svarten äter bra och mår fint inne i matrummet. Det som är posititvt är att Kalles utslag har stannat till och inte spridit sig mer. Varken Wille eller Svarten har några utslag, så jag hoppas fortfarande att det är något annat än ringorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar