torsdag 14 oktober 2010

Värmepannan

Regnet vräker ner ute. Så idag håller jag mig inne, förutom att åka tillbaka till Apoteket, för medicinen till kattungarna var en beställningsvara och de skulle få hem det till idag.

Hade besök av vår vvs-kille igår för att få hjälp att få igång värmepannan i källaren. Den har strulat tidigare när vi ska få igång värmen i elementen på hösten och nu ringde vi honom igen. Visst fick han igång värmen, men talade samtidigt om att pannan går på sista versen och att vi borde börja fundera på att skaffa en ny. En ny likadan med elpatron kostar 25 000 kr och om vi tänker lite framåt och vill sänka elförbrukningen och väljer en med luft- eller vattenvärmepump, så var priset ca: 80 000 kr. Det tål att fundera på och även klura ut var vi ska få dessa pengar ifrån. Vi installerade en luftvärmepump typ mindre i vardagsrummet för några år sen för att få ner elkostnaderna. Men den värmer inte upp överallt och i badrummet blir det väldigt kallt utan element.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar